خانه » اخبار » ساکن عصارخانه نباشید!

ساکن عصارخانه نباشید!

ساکن عصارخانه نباشید!

نامه سرگشاده مهندس رضا ایمانیان نجف آبادی به انجمن های علمی و صنفی کشور


 

به نام خدا
ساکن عصارخانه نباشید!
کار گروهی و به قول خارجی ها Teamwork علاوه بر مزایای بسیار زیاد در صورت انحراف مضراتی نیز در بر دارد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:
الف) با توسعه کارگروهی با عملکرد منفی، وازدگی مشتاقان و عدم تمایل به مشارکت در فعالیت ها افزایش یافته و به تدریج نمادهای به شدت مخرب نظیر دیکتاتوری از دل این گروه های منفی جوانه می زنند.
ب) بر اساس این نظریه که گروه بد آدم های خوب را نیز خراب می کند، اندک توان و علاقمندی انفرادی موجود نیز بواسطه عملکردهای منفی گروه تخریب شده و واگرائی علاقمندان به همکاری مثبت اندیش را به دنبال خواهد داشت.
لذا عملکرد صحیح گروه بالاخص در قسمت مدیریت راهبردی آن یا همان هیئت مدیره ها می تواند اثرهای بسیار مطلوبی در جذب علاقمندان به مشارکت و همکاری در پی داشته باشد. اما متاسفانه درجا زدنهای پی در پی، حرکت های باری به هر جهت و نمایشی و توفیق های الله بختکی و کوچک حاکی از آن هستند که مدیریت اثر بخشی در سطوح بالای  انجمن های علمی و صنفی مرتبط با موضوعات بازرسی فنی، آزمایش های غیر مخرب و جوشکاری اعمال نمی شود و شاهد آن هم حجم بالای عارضه های حل نشده موجود و مطالبات گسترده جامعه علمی، صنفی و صنعتی است.
خدا بیامرزد مرحوم آیت الله کافی را که می گفت اسب عصارخانه نباشید! این زبان بسته را در اول صبح چشم می بستند و ضربه ای می زدند تا حرکت کند و اگر از حرکت باز می ایستاد ضربه ای مجدد نثارش می کردند. اسب بیچاره سرظهر در خیال خام خود می پنداشت فرسنگ ها راه رفته است اما غافل از آنکه بعد از باز شدن چشمانش متوجه می شد یا یک قدم عقب تر است یا یک قدم جلوتر و یا سرجای خود! حکایت امروز نیز اینگونه است.
امروز دستاوردی ندارند چون پایش نمی شوند، پایش نمی شوند چون برنامه ای ارائه نمی دهند، برنامه ارائه نمی دهند چون هدف گذاری نمی کنند، هدف گذاری نمی کنند چون عارضه یابی نمی کنند و عارضه یابی نمی کنند چون اگر وارد این عرصه شوند برای ارزیابی عملکرد خود خط کش به دست دیگران داده اند و در پایان سال با همین  خط کش سنجیده می شوند و البته کوتاهی آنها مشخص خواهد شد.
در هر صورت ادعاهای بزرگی دارند و اقدامات بسیار بسیار کوچک و گاه جالب، مثلا در بازه زمانی ۲ ماه ۳ کنفرانس با محوریت موضوع آزمایش های غیر مخرب برگزار می کنند! در هر صورت این سیستم با این نحوه کار درست بشو نیست مگر از سمت جامعه مورد پرسش و بازخواست قرار گیرد. گاه انجمن ها می گویند، مستمع نیز باید صاحب سخن را بر سر شوق آورد. لذا به همه اعضاء حقیقی و حقوقی انجمن های علمی و صنفی مرتبط با موضوعات آزمایش های غیر مخرب، بازرسی فنی و جوشکاری پیشنهاد دارم از فردا در مراجعات و تماس های مستقیم و غیر مستقیم و نشست ها و مجامع از    انجمن ها این خواسته بر حق خود را مطالبه نمایید:
اهداف(قابل اندازه گیری و واقع گرایانه)
و برنامه های (دستیابی به این اهداف متناسب با منابع موجود)
را برای سال ۱۳۹۵ به صورت مدون و مکتوب ارائه دهید.

و هرگاه از شما مطالبه حق عضویت سالانه نمودند دوباره برایشان تکرار کنید…   
رضاایمانیان نجف آبادی- فروردین ۱۳۹۵

پایگاه خبری صنعت بازرسی حق همه انجمن های علمی و صنفی کشور را برای ارایه پاسخ به این نامه را محفوط میدارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.